خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تابلوی گلدان گل های آفتابگردان ون گوگ

تابلوی گلدان گل های آفتابگردان ون گوگ

نقاشی های ون گوگ از آفتابگردان از معروف ترین نقاشی های وی است. او در مجموع 11 تابلوی گل آفتابگردان کشید، وی این کارها را در سال 1888 و 1889 در آرل، جنوب فرانسه انجام داد. وینسنت در یک گلدان پنج بوم بزرگ با گلهای آفتابگردان را فقط با سه سایه زرد نقاشی کرد. به این ترتیب، او نشان داد كه ایجاد تصویری با تغییرات بی شمار از یك رنگ، برای خلق اثر جذاب ممكن است. 


نقاشی های آفتابگردان از اهمیت ویژه ای برای ون گوگ برخوردار بوده اند. به عقیده‌ی نینکه باکر، مسئول نمایشگاه در موزه‌ی ون‌‌گوگ که به گل‌های مشهور آفتابگردانِ این هنرمند اختصاص دارد، علاقه‌ی گوگن به تمرکز هنرمند جوان‌تر روی این سوژه، سبب شد تا ون‌‌گوگ انگیزه‌ی بیشتری برای نقاشی از گل‌های آفتابگردان پیدا کند.

 او 11 تابلو از گل آفتابگردان کشید که بعضی از آنها گوگن را مجذوب کردند و زینت‌بخش اتاق خوابش در خانه‌ی زرد واقع در شهر آرل شدند، همان خانه‌ای که این دو هنرمند در پاییز 1888 دو ماه را در آنجا با یکدیگر سپری کردند. (گوگن بعدها درخواست کرد که یکی از نقاشی‌ها را نزد خود نگه دارد: تابلوی دیدنی گلدان گل‌های آفتابگردان با نقطه‌نقطه‌های زردرنگ، گلدانی که مملو از گل‌، و سرشار از شور زندگی و درخشندگی است.)



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده